Annonspropaganda
Några axplock ur skörden av Kirunacenterns annonser där Gunnar Selberg intervjuar sig själv.
I en krönika i Fastighetsnytt skriver professor Göran Cars om markanvisningstävlingar som många kommuner använder sig av när de ska fördela/sälja mark till exploatörer. Den bild som exploatörerna målar upp stämmer sällan med resultatet när marken väl är bebyggd. I Kiruna har inte den modellen använts. För att säkerställa kvalitet valde vi att ta fram en utvecklingsplan som vi sedan använt som en grund för en löpande dialog med de som fått markanvisning. Den som läser artikeln kan också konstatera att artikeln inte alls handlar om Kiruna. Det hindrar dock inte Gunnar Selberg att i sina egenhändigt skapade intervjuer påstå att Göran Cars i sin krönika säger att stadsomvandlingen är ett fiasko.
Med mindre än ett år kvar till valet lär vi få se ett antal annonser av det här slaget.

I en krönika i Fastighetsnytt skriver professor Göran Cars om markanvisningstävlingar som många kommuner använder sig av när de ska fördela/sälja mark till exploatörer. Den bild som exploatörerna målar upp stämmer sällan med resultatet när marken väl är bebyggd. I Kiruna har inte den modellen använts. För att säkerställa kvalitet valde vi att ta fram en utvecklingsplan som vi sedan använt som en grund för en löpande dialog med de som fått markanvisning. Den som läser artikeln kan också konstatera att artikeln inte alls handlar om Kiruna. Det hindrar dock inte Gunnar Selberg att i sina egenhändigt skapade intervjuer påstå att Göran Cars i sin krönika säger att stadsomvandlingen är ett fiasko.
Med mindre än ett år kvar till valet lär vi få se ett antal annonser av det här slaget.